2008-11-26

Dag 8

I morse blev jag också tvungen att kliva upp för tidigt. Jag skulle fotografera en frukostförelsäning med Johan Stael von Holstein på Aurorum Science Park i Luleå. Han pratade om entreprenörsskap. Näst efter kärlek så finns det inget bättre, enligt JSvH vill säga. Fotograferingsmässigt gick det inte alls bra. Totalt värdelöst ljus och egentligen också i fel lokal.
Jag hann inte lyssna färdigt för jag skulle ut till Sunderby Sjukhus för att fotografera på Hudmottagningen till en artikel i Landstingstidningen. Man kan säga att det blev lite för mycket på för kort tid för att vara optimalt. Men när jag kom till sjukhuset visade det sig att patienten som skulle vara med hade blivit sjuk? så det blev fyra mil bil helt i onödan. Jag hade alltså i lugn och ro kunnat stanna kvar på föreläsningen och gjort ett bättre jobb. Om det är något jag har blivit bra på genom åren så är det att vänta och att göra lappkast.
Tillbaka till Aurorum gjorde vi ( jag och en skribent från en reklambyrå ) ett svep för att ta bilder till Luleå Kommuns näringslivstidning Progress. Hem fram och tillbaka. In till stan för ett kompletteringsporträtt till en artikel åt Landstinget. Lunch. Eftermiddagen framför datorn.

Inga kommentarer: