2008-11-21

Dag 5

Skönt med fredag, extra god mat och lite vin. Jag begär inte mycket mer.
Ännu en datordag. Ordnat proofprints/kontaktkopior på fabriksjobbet jag gjorde tidigare i veckan. Sorterade och städade i datorn. Brände DVD: er, kastade en massa skit och konstaterade ännu en gång att jag tar alldeles för många bilder. Måste skärpa till mig. Jag har precis köpt en ny kamera, Nikon D700, och äntligen verkar det som man kan lite till 100 % på autofokusen. Då blir det lättare att skärpa till sig och inte överfotografera (finns det ordet). Avslutade arbetsveckan med Nautilusträning.
För ett par veckor sedan blev jag intervjuad av Sofia från en av mediautbildningarna. Hon ville också göra praktik hos mig till våren. Naturligtvis tackade jag ja. Idag ringde hon med ytterligare en fråga. De har till uppgift att göra en dokumentärfilm och hon funderade på att följa mig. Vad säger man! Jag ska bli dokumentärfilm, det blir säkert otroligt nyttigt att vara på andra sidan kameran. Antagligen blir det en näradödenupplevelse att se sig själv, men det bjuder jag på.

1 kommentar:

Sofia sa...

Det blir toppen! :D