2008-11-18

Dag 2

Idag klev jag upp tidigare än vanligt och har varit tröttare än vanligt. Fem mil bil i morgonmörkret gjorde inte saken bättre. Kom fram exakt i tid, när jag klev in genom dörren till min kontaktperson så tittade han på datorns klocka och konstaterade lite att den var 08.00.02. Jag var två sekunder sen.
Mitt uppdrag idag var att ta bilder på en fabrik för framförallt deras web men även för andra framtida behov. Drygt halva dan gick jag runt i fabriken och försökte hitta det rätta ljuset och de rätta vinklarna för alla olika moment som de ville ha bilder på. Resten av tiden var jag på samhället och tog bilder på referensobjekt. Det är en hård tid att vara fotograf i Norrbotten denna tid av året. Vill man ha dagsljus fär man för det första hoppas på en molnfri dag och även då kan man bara utnyttja några timmar mitt på dan.
Det gick väl ganska bra, men som jag anade så hann jag inte med allt på min lista. Får se om de nöjer sig med detta för nu eller om jag får en kompletteringsdag.
Lunch på den enda hamburgerian som duger, Max. Där läste jag ett inlägg av Göran Greider på Aftonbladets kultursida om den finansiella krisen. Tänk om man hade bråkdelen av hans klokskap och kunskap.

Inga kommentarer: