2008-06-27

Synk i Piteå


Efter två dagar i Tornedalen med rätt hyfsat resultat begav jag mig idag till Piteå.
Jag är nybliven medlem i en relativt nystartad bildbyrå som heter SYNK. Förutom att sälja arkivbilder har SYNK ambitionen att vara en grupp för utbyte och samvaro. Som jag har skrivit tidigare så kan frilansarens tillvaro vara en ensamtillvaro och för mig känns det då bra att ingå i olika sammanhang. SYNK är nu ett av dessa sammanhang. Idag var vi i SYNK ingående fotografer kallade att träffas i Piteå för samtal, fika och fotografering. Lite fotoklubbsmässigt gick vi tillsammans men var för sig ut på Piteås gator för att samla bilder till vår gemensamma bildbank. Det är naturligtvis inget tvång utan endast en förmån att delta. De som har tid och lust kommer. Idag blev vi fyra. På bilden ser ni hur tre av fyra närvarande fotografer kan se ut i kanske inte det avgörande ögonblicket, men iallafall i ett ögonblick. Johan, Camilla och Patrick. Den fjärde var naturligtvis er undertecknade och i text och bild bloggande fotograf.
Bildbyrån har sitt säte i Västerbotten, kan det vara därför mitt skriftspråk blevo så annorlunda i detta inlägg. Utan all annan jämförelse så tänker jag på Sara Lidamn och Torgny Lindgren.

Inga kommentarer: