2008-06-29

Semester

Jag brukar ta semester när min fru tar semester. Hon jobbar åt Landstinget så hon måste schemalägga sin ledighet i god tid. Hon börjar sin sexveckorssemester imorgon. Så tanken var att jag också skulle vara ledig från imorgon och att antal veckor framåt.
Men det är ju så att om telefonen ringer och jag är hemma så kan jag avbryta semestern. Så har det redan blivit. Några dagar av min första semestervecka blir jobbdagar. Det blir säkert en del fotograferande till arkivet och som vanligt försök att ta odödliga ”egna” bilder också. Var går egentligen gränsen mellan ledighet och jobb?
Jag gillar när arbetsliv och annat liv flyter ihop i en skön blandning som man kan kalla liv, rätt och slätt.

Innan semestern vill jag alltid rensa bort surdegar som ligger och möglar. Se till att allt är levererat, städa ”labbet”, rensa i högarna, mm.
Av den anledningen har jag och yngsta sonen haft en snickardag. Ytterdörren till min arbetslokal har blivit så anfrätt av tiden tand att den signalerar slum. Att köpa en ny kostar mer än 20.000:-, så det var inget alternativ. Med lite kreativitet och på bekostnad av såriga händer och ett par jeans som blev fulla med färg håller dörren stilen i säkert tio år till. En surdeg mindre.

Inga kommentarer: