2008-06-11

Några bloggar

Jag har ingen som helst aning om hur många som har hittat till min blogg. Jag vet att några har läst den vid nåt tillfälle i alla fall.
Själv läser jag ett tiotal bloggar varje dag. De flesta med någon slags fotoinriktning.
Magnumfotografen David Alan Harvey. Han jobbar bl.a. åt National Geographic och vurmar mycket för unga fotografer och deras utbildning/utveckling. Oavsett vad han skriver så har han 100-400 kommentarer på sina inlägg.
Goro Bertz. Svensk-japan som bor i Tokyo har en bildblogg som andas desperation och vilja.
Micke Berg. En av svensk fotografis omutliga personligheter. Vi får följa hans liv och arbete kring Nytorget på Söder i Stockholm
Tomas Nilsson. Verdens Gang:s fotograf i USA.
A Photo Editor.Intressant att lära sig lite om hur den kommersiella fotovärlden fungerar i USA.
A photo Agent. Samma som ovan fast från en annan synpunkt.
Magnum Blog. Bakom kulisserna hos en av de mest berömda fotoagenturerna.
Dessutom Bodil Malmsten den kloka.
Fler finns naturligtvis men de får jag återkomma till.

Inga kommentarer: