2008-10-09

Nurmen Lintu 7


Igår spelade vi i Vettasjärvi, dit har jag verkligen längtat. Min bok "Den Barnlösa Byn" är fotograferad där i början av 90-talet så det var många kära återseenden för mig. De hade lagt ner mycket möda för att få denna kväll att bli en bra kväll. Först mat och fikaservering. Maten var en paltbuffé bestående av fiskpalt, potatispalt och blopalt. Det var första gången jag åt fiskpalt, den var okey men jag föredrar blodpalt. Vettasjävis fiskpalt görs på fiskens rom, lever, och blod, samt mjöl, salt, ägg och vatten i lämpliga proportioner. Serveras med skirat smör. Det kanske börjar bli lite tjatigt men vi spelade för en utsåld arena. Drygt 100 personer inkluderat en busslast från Gällivare.
Jag måste få delge er två av många intelligenta och roliga kommentarer som hela haglar genom turnébussens atmosfär.
På tal om att vara egen företagare så fick vi ett gott råd: Börja aldrig med kvitton.
Efter ett matstopp på en Statoilmack: Pucko och korv är nästan lika bra som kaffe och Plupp.
Idag är vi lediga. Två spelningar kvar.

Inga kommentarer: