2008-10-31

Livet är orättvist

Framsida och baksida på 2008 års utskick.

En gång per år brukar jag göra ett utskick till presumtiva kunder, Eller kanske inte ens en gång per år. Det är all riktad markandsföring som jag håller på med. Jag vet att man egentligen borde följa upp utskicket med ett telefonsamtal men den tanken tänker jag egentligen inte. När någon ny kund dyker upp frågar jag ofta hur de har hittat just till mig. Någon enstaka gång, alldeles i anknytning till ett utskick, kan de svara just utskicket var anledningen till att de ringde upp just mig. Men för det mesta handlar det om att någon kände en som hade arbetat med en kompis till en man till någon jag känner.
Ofta undrar jag hur saker och ting egentligen hänger ihop. Varför har vissa mer jobb än de hinner med och andra klarar sig knappt. Kom inte och säg att det bara beror på hur bra yrkesman man är.
Låt mig citera min äldsta son Love: Livet är orättvist och sen dör man

Inga kommentarer: