2008-10-17

Kom hem

Det var några dagar sen jag bloggade sist.
Har man varit borta i tre veckor från den vanliga produktionen så straffar det sig. Det är mycket att att ta igen. Lite kul är det när kunder mailar och säger att: Nu får du fan komma hem. Egot blir inte mindre direkt. Om det är bra eller dåligt låter jag andra avgöra, det med egot alltså.
Låt mig ta tisdagen som exempel.
08.30-12.00 Fotografering av aladåber, blodpalt och blodplättar till en lokal matproducent.
Lunch
13.00-15.00. Färdigställande av bildspel som ska visas på Kulturens Hus under Liet Lavlut, en Festival över gränser kulturer och nationer.
Leverans av digitala bilder till SvT inför kvällen inspelning av Eftersnack. Hämtning av hyrbil.
15.30-16.30. Jobb åt Lärarnas Tidning
16.30-19.00. Hemtjänst
19.30-21.00. Inspelning av Eftersnack om Nurmen Lintu på SvT i Luleå
21.00-22.00. Resa till Kalix inför morgondagens jobb om löjfiske.
Naturligtvis väljer jag extra fullpackade dagar när jag ger exempel som denna dag.

Tordag 16 gav vi vår sista föreställning av Nurmen Lintu för denna gång. Lilla salen på Kulturens Hus var utsåld. Vi börjar bli vana vid utsålda hus.
Jag kommer snart att lägga ut lite fler bilder från turnén här på bloggen. Har inte hunnit med det ännu.

Inga kommentarer: