2008-08-20

Reklamtvestetik

Kan man vara annat än tacksam över att OS går i SvT. Ingen reklam som stör upplevelsen av idrotten. Jag undrar verkligen vilken effekt TV-reklam har? Själv blir jag bara otroligt irriterad och arg över att bli störd i mitt TV- tittande. Äldsta sonen brukar säga att han känner sig förnedrad av reklamen. De verkar tro att vi är idioter. Jag känner hellre för att bojkotta företag, som är oförskämda nog att förstöra min upplevelse av en bra film, än att köpa deras produkter. Sen tar det mycket längre tid att se en normallång långfilm i reklamkanalerna. Inte nog med att dom stör mig de snor min tid också. Jag skulle utan problem klara mig med Public Service kanalerna, men jag är ju inte ensam i familjen.
Jag tänkte fortsätta gnället och även ge SvT en släng av sleven. De har på ett irriterande sätt anammat reklamtvestetiken, inte med reklamavbrott men med programinformation. Alla dessa trailers som gör att man är less på ett program innan det överhuvudtaget har sänts. Jag tycker att SvT ska sluta jaga tittarsiffror som om det är den enda indikationen på om ett program är bra eller inte. Sluta konkurrera skit med annan skit.

Inga kommentarer: