2008-08-14

Jubilarens val

Det är anmärkningsvärt hur snygga bilder blir när man har gjort en bra kopia, monterat dom, skurit en snygg passepartout och satt in dom i en elegant och enkel ram. det känns nästan som att det inte är min förtjänst överhuvudtaget,
Jag har ramat in två bilder till en utställning som kallas Jubilarens val. En gång i tiden så fick alla som jobbat inom kommunen en guldklocka. Det var det enda alternativet. Under årens lopp har reglerna blivit liberalare. Resecheckar, stjärnkikare, kristallvasar mm.
Jag är medlem i en konstnärsförening som heter KIN. I den föreningen har vi under många år försökt få till stånd en konstutställning riktad speciellt till 25 års jubilarerna. Nu har det blivit verklighet. Jubilarens val. Vi får lämna in två bilder där den ena ska kosta exakt 3000:- och den andra max 6000:-. Bilderna ställs ut på Konsthallen i Luleå och de jubilarer som är intresserad får gå dit och välja en bild. Utställningen är naturligtvis också öppen för allmänheten. Om allt går som vi önskar så blir detta en årligt återkommande utställning. Om jag får sälja nåt? Jag är skeptisk. Bilderna visar jag här på bloggen i samband med vernissagen den 23 augusti.

Inga kommentarer: