2009-05-07

Bildbar på Grodan

Veken, Maria och Paulina

Paulina

Ikväll hade vi (Luleås fotografer) besök av två söderifrån kommande fotografer. Detta under det paraply som vi kallar Bildbar. Fotograferna var Paulina Holmgren från Skellefteå och Maria Fäldt från Piteå. Paulina berättade framförallt om sitt uppdragsfotograferande och Maria om ett porträttprojekt hon arbetar med. Det är alltid lika inspirerande att få höra hur andra "håller på". I den lilla grupp som vi är finns det också utrymme för alla att komma med frågor och kommentarer. Jag har svårt att ställa mig upp i större församlingar och göra min röst hörd, jag är alldeles för blyg, men här går det bra. Jag kan gärna hålla egna fördrag och bildvisningar, då är man på nåt sätt auktoritet, men från auditoriets horisont blir jag tyst.
Jag blev tvungen att ta sista bussen hem vid 22.30, då var samtalet fortfarande i full gång. Får väl höra på fredagens fotograffika vad de kom fram till.

Inga kommentarer: