2009-05-25

Att blogga eller inte.....

Med tanke på hur få läsare och få kommentarer min blogg har så borde jag egentligen lägga ner. Det är som att ropa rätt ut i öknen. Men jag fortsätter. Jag får väl ta mig själv på allvar och inse att bloggen är egentligen bara för mig själv.
Jag skulle vilja skriva mer dagbok men kommer mig aldrig för, så detta får bli min lilla enkla dagbok. Hoppas att bloggandet en dag övergår i ett mer personligt och djupt gående dagboksskrivande. Då kommer det inte att bli på nätet.
Jag måste hålla med Micke Berg när han skriver att han nästan alltid saknar texter när han ser på fotografi. Att kombinera text och bild är ett bra sätt att kommunicera. Ska man göra både och själv så kräver det mycket tid. I alla fall om man har några kvalitetskrav. Det blir ju vanligare på dagstidningar att skrivaren tar bilder också. Antagligen skulle helheten bli bättre om det var fotografen som både skrev och fotograferade. Texten går ju alltid att fila på men en misslyckad fotografering är svårare att rädda.

Inga kommentarer: