2008-05-29

Upp och ner


Ibland så går det upp och ibland så går det ner. Så är det i frilanslivet. Senaste veckan så har det varit ganska tomt på uppdrag. Det innebär naturligtvis inte att jag är arbetslös. Jag har hunnit med en massa nyttiga saker som alltid ligger på minussidan. Administrera, arkivera, ansöka, bildarkivsarbeta, städa, fundera, planera, organisera. Nästa vecka är redan ganska fullbokad. När jag säger redan, så skulle nog många höja på ögonbrynen, men så fungerar det. Om jag har en veckas framförhållning så är det bra. Om jag vet vad jag ska göra om två veckor så är det ovanligt. Allting sker med väldigt kort varsel. Så har jag levt i snart trettio år. Man vänjer sig.
Bilden är från min arbetslokal där jag tillbringat större delen av min tid denna vecka.

Inga kommentarer: