2008-05-20

Typisk dag

Detta var en ganska typisk dag i mitt frilansliv.
08.15 På plats i ”labbet” ( jag kallar det så fortfarande). Datorjobb med att färdigställa bilder till några olika jobb. Jag retuscherade även en bild som jag sålt till Kiruna Konstgille.
10.20 Två från Konsthallen i Luleå kom och hämtade tavlor av en konstnär som ska ha en utställning till hösten. Jag hade fotograferat av dom till katalog och affisch.
10.40 Besök på Swedbank för att boka ett möte. Det är nästa steg i en process som jag inte riktigt känner mig bekväm med men som jag trots detta har bestämt mig för att genomföra. Mer om detta senare.
10.45 Postade bilden till Kiruna Konstgille.
11.02 Lämnar tillbaka några färgburkar som jag har fotograferat till en annons.
11.20 På plats på Norrbottensteatern för att reka lite inför en porträttfotografering av deras nya chef.
11.40 Fotografering av nämnda chef
12.00 Repro av en målning som ska bli affisch till en av höstens uppsättningar
12.15 Lite planering med teaterns informatör inför höstens jobb.
13.00 Lunch
13.30 Fotografering av takmålningar i Nederluleå Kyrka till en diktsamling. Jag gjorde inte detta jobb färdigt utan tog bara några skissbilder för att maila till redaktören innan jag lägger ner mer tid.
14.00 Porträtt på en kvinna i en kyrkstuga till Nederluleå Församlingstidning.
14.30 Porträtt på anställd på Nederluleå Församling till samma tidning.
15.00 Kolla mailen, ringa några samtal och pusta ut.
15.30 Slut för dan. Fortsätter med storstädningen av köket.

Nä det var nog inte så typiskt trots allt. Fullt så splittrat tror jag inte att det brukar vara.

Inga kommentarer: