2009-06-24

Vernissage

I går hängde jag utställningen på Norrbottens Museum. Eller jag och jag, det var mest Ulf och Gunnar som jobbade. Det blev snyggt och känns otroligt tillfredsställande. Både NSD och NK (lokaltidningar) var där och skrev lite i dagens tidningar. Ofta när jag blir intervjuad känns det som jag aldrig får nåt vettigt sagt. Men förresten så pratas det alldeles för mycket kring bildkonsten. Det är bättre om bilderna själv får kommunicera i mesta möjliga mån. Bildkonst där essän kring verket är viktigare än själva verket blir meningslöst för mig. Och det jag gör är ju så enkelt och okomplicerat att vem som helst kan ta till sig det. Fotografier på människor som lever och gör det människor gör.
Ikväll klockan 18 är det vernissage med musik av Luleå Hembygdsgille och klockan 19 är det annan musik, Melodier man minns, i fiket med Rolf Lindströms Trio.
Kom.

Inga kommentarer: