2009-03-28

Gå på promenad


Vårvinter är för övrigt ganska uppfodrande. Man måste bara ut i solen och njuta. Att sitta inne och titta på skidskytte och njuta känns inte riktigt ok. Men man kan ju göra båda. I morse innan skidskyttet så tog jag mig en promenad på Luleälven. Det är en av de få gånger som jag är positiv till snöskotrar. Hela älven är totalt genomkorsad av skoterspår. Hårda skoterspår som man kan gå på utan att sjunka ner. I övrigt är dessa maskiner bara ett irritationsmoment. De låter illa och luktar illa och spyr ut en jävla massa skit i luften. Men så länge som dom gör bra promenadspår så står jag ut.
Jag ska nyansera mig lite. Det finns många som använder skotern som ett transportmedel för att på ett enkelt sätt ta sig ut i naturen. Det är inte dom jag klagar på. Däremot alla som bara kör framochtillbaka så fort och så många gånger som möjligt. De som kör efter vägarna inne i samhället. De som kör och förstör skogsplanteringar och naturskyddsområden. I deras skotrar skulle man hälla socker i bensinen ( men det fungerar visst inte).

Inga kommentarer: