2008-12-08

Oss demokrater emellan


Då och då måste jag disponera om utrymmet i min arbetslokal. Idag behövde jag göra plats för en fotoskrivare. Stök och bök innebär alltid att bortglömda saker flyter upp till ytan. Det som bl.a. kom upp ur glömskans dammiga vrår var denna annons för Tylö bastu från någon gång på 70-talet, skulle jag tro. När vi flyttade till vår nuvarande lägenhet 1979 så satt ett fotografi av annonsen fastnaglad på bastuväggen. När den höll på att falla sönder fotograferade jag av fotografiet. Den är för anmärkningsvärd för att evigt glömmas bort.
Jag undrar hur annonsmakarna tänkte? Jag undrar om det blev nån debatt när den publicerades? Jag undrar om försäljningen ökade? Jag skulle definitivt INTE köpt ett Tylöaggregat med den annonsen som inspiration.

Inga kommentarer: