2008-07-09

Roligt och oroligt

Jag har ju formellt semester men det finns ju inga vattentäta skott mellan fritid och jobb. Jag ha jobbat lite varje dag sen jag bestämde mig för semester, och om jag inte jobbar praktiskt så funderar jag och tänker hela tiden på jobb och egna idéer.
Jag har ett stort projekt till hösten tillsammans med fem musiker som känns både enormt spännande och roligt men samatidigt lite oroande. Det är mycket teknik inblandat och där känner jag mig inte riktigt bekväm. Det upptar mycket tanketid. Jag återkommer om detta projekt senare.
Dessutom är jag en sån typ som alltid har en kamera med mig. För det mesta min systemkamera men om jag känner mig bekväm och lat så finns kompaktkameran i fickan. I helgen var vi på Teaterrestaurangen och drack öl och lyssnade till jazz och eftersom jag har ett evigt pågående projekt med jazzbilder så var kameran naturligtvis med. Jag fotade inte hela kvällen för då skulle mitt sällskap naturligtvis och med rätta blivit irriterade. Under en koncentrerat period av tid så gick jag i klinch med musikerna och lyckades få till några bilder som kommer att hamna i min jazzkollektion.
Sen har jag som ordförande i vår bostadsrättsförening haft ett brott på en avloppsledning att engagera mig i. Det problemet är för tillfället löst, men i vårt hus från 40-talet så lär det inte vara sista röret som brister.

Inga kommentarer: