2009-09-11

Aldrig Twitter

Var allt detta med nätet ska sluta kan man ju inte ha en enda aning om. Både personligen och rent allmänt. Hemsida, självklart, blogg, kan man ju testa, facebook, tveksamt, men twitter, aldrig.
Hemsida har jag haft ganska många år vid det här laget. Att jag har blogg är onödigt att säga. Numera är jag även innehavare av ett facebookkonto. Problem är att bestämma vad som ska på hemsidan vad som ska bloggas och vad som lämpligast för facebook. Det är jobbigt att leva.
Det var resan till Perpignan som fick mig att ta steget. Trots att jag i viss mån retade mig på att ungdomarna höll på med sin I-phone och facebookade och twittrade hela tiden så hade det på nåt sätt en positiv inverkan på mig. Från total skepsis gick jag till lätt tveksamhet till att bli medlem i detta selekterade nätverk. Det känns bra och förvirrande. Lite kul att umgås? med människor som man väldigt sällan träffar i den riktiga världen och människor som fanns i mitt förra liv. Förvirrande för att jag inte riktigt förstår hur det fungerar. Det ger sig väl.
Men twitter, aldrig.

2 kommentarer:

Fotograf Paulina sa...

Tack Anders! Jag tar åt mig av allt det där iPhone och twittrandet... För eller senare är du också fast i träsket. Jag lovar! Säg aldrig Twitter! @FotografPaulina

Fotograf Paulina sa...

... eller rättare sagt; säg aldrig aldrig!